КЗ
«НВК Сватівська ЗОШ І ступеня - гімназія»
Вікторина – гра
«Шана Кобзареві»
|
Підготувала
вчитель початкових класів
Чабан Т.С.
1.
Визначити команди – учасники
2.
Підібрати вивчені твори
3.
Роздати слова
МЕТА: вчити дітей добирати необхідний матеріал з
літератури, розвивати їх
акторські здібності в декламуванні
віршів; продемонструвати красу і
чарівність шевченкового слова;
викликати у дітей читацькі інтереси;
виховувати любов до народного поета, бажання
дорожити його ім’ям.
ОБЛАДНАННЯ: портрет Т.Г.Шевченка,
плакат з висловом: «Учітесь, читайте, і
чужому
научайтесь, і свого не цурайтесь»; виставка творів
Шевченка,
ілюстрації до творів, кросворди, запис пісні «Думи
мої, думи».
ХІД ВІКТОРИНИ
(Звучить
запис пісні «Думи мої, думи»)
Вчитель. І пішли Тарасові думи по Україні. І привітала їх
рідна мати як своїх
діток. І через сотні років
наш народ шануватиме і любитиме свого поета.
Якщо слово Тарасове вмре в
Україні, якщо ми відцураємось тієї мови,
якою він говорив і писав – тоді не
стане на світі України, не стане
народу.
1.
Кобзарем його ми звемо
Так від роду і до роду
Кожен вірш свій чи поему
Він присвячував народу.
2.
Чисту матір і дитину
Він прославив серцем чистим
Всю осяяв Україну
Поглядом він променистим.
3.
Ось чому в сім’ї великій,
У цвіту садів прекрасних
Буде жити він навіки
Як безсмертний наш сучасник.
4.
У селі Моринцях
У сільській хатині
Уродився він на славу
Цілій Україні.
5.
З-під низької стріхи
Соколом піднявся.
Як промовив, його голос
Громом розлягався.
6.
Чув, як його кличе
Земля – рідна мати,
Щоб за неї –
до двобою
З москалями стати.
7.
Розбивав кайдани,
Розбивав окови,
І змагався з ворогами
Всемогучим словом.
8.
Не встояла кривда,
Насила кривава,
По всім світі розійшлася
Тарасова слава
9.
І світові всьому
Голосить широко,
Що діждалась Україна
Свого пророка.
10.
Другого такого
Між нами немає,
Що від краю та до краю
Світ про нього знає.
11.
Другого такого
Нема і не буде,
Щоб його так величали
Повік віків люди.
Вчитель. Т.Г.Шевченко вартий
високої оцінки як народний поет. У його скаргах
на особисту долю чути скарги всієї України, в його спогадах про
козацьку волю ми відчуваємо спогади всього народу.
Тож давайте зараз
поділимося своїми враженнями,
продемонструємо свій акторський талант в читанні Тарасових віршів, в
знанні його творчості. Для цього ми сьогодні проведемо вікторину.
Учні поділені на дві команди - «Кобзарі» і
«Бандуристи»
Вікторина складається
з конкурсів:
1.
Озвучити ілюстрацію.
2.
Читання напам’ять вірша.
3.
Гра «Підбери кінцівку».
4.
Тести «З якого вірша рядки?»
5.
Кросворд.
6.
Гра «Зайвий рядок».
І. Озвучити ілюстрацію
(«Тече вода з-під
явора», «Не називаю її раєм», «Світає…», «Мені тринадцятий минало»)
ІІ. Читання напам’ять вірша
(Учні готують
заздалегідь)
ІІІ. Гра «Підбери кінцівку»
Для команди «Кобзарі»
Початки:
1) Реве та стогне Дніпр
широкий,
Сердитий вітер завива.
2) Летим. Дивлюся, аж
світає,
Край неба палає.
3) Поглянув я на ягнята –
Не мої ягнята.
Кінцівки:
1) Обернувся я на хати –
Нема в мене хати.
2) Додолу верби гне
високі,
Горами хвилю підійма.
3) Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
Для команди «Бандуристи»
Початки:
1) І блідий місяць на ту
пору
З-за хмари де-де
виглядав.
2) Почула дівчина
І в білій свитині
3) На панщині пшеницю
жала,
Втомилася, не
спочивать
Кінцівки:
1) З біленької хати
Вийшла погуляти.
2) Пішла в снопи,
пошкандибала
Івана, сина годувать.
3) Неначе сонце в синім
морі
То виринав, то потопав
.
IV. Тести «З якого вірша рядок»
Для команди «Кобзарі»
1.
Чого так весело було?
Господнє небо і село,
Ягня, здається,
веселилось,
І сонце гріло, не
пекло.
а) Якби ви знали
паничі;
б) Ой діброва – темний
гаю;
в) Мені тринадцятий минало.
2.
Ще треті півні не співали,
Ніхто ніде не гомонів.
Сичі в гаю
перекликались,
Та ясен раз у раз
скрипів
а) Садок вишневий коло хати;
б) Реве та стогне
Дніпр широкий;
в) Вітер з гаєм
розмовляє.
Для команди «Бандуристи»
1.
А качечка випливає
З качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє
З дітками своїми.
а) Тече вода з-під явора;
б) Вітер з гаєм
розмовляє;
в) Ой діброва – темний
гаю.
2.
Неначе сонце засіяло,
Неначе все на світі
стало моє –
Лани, гаї, сади.
І ми, жартуючи, погнали
Чужі ягнята до води.
а) І виріс я на
чужині;
б) Мені тринадцятий минало;
в) Садок вишневий коло
хати.
3
|
5
|
2
|
4
|
1
|
1.
Хто хлюпочеться у воді поміж осокою?
2.
Яке дерево пишається
над водою?
3.
З-під якого дерева
тече вода?
4.
Куди вийшли погуляти
батько й мати?
5.
Що ловить у воді качечка?
VI. Гра «Зайвий рядок»
Для команди «Кобзарі»
1.
Тихесенько вітер віє,
Степи, лани мріють,
Тече вода з-під явора,
Верби зеленіють.
2.
Мені тринадцятий минало,
Я пас ягнята за селом,
Ще треті півні не співали,
Чи так чого мені було.
Для команди «Бандуристи»
1.
Тече вода із-за гаю
Та попід горою,
Світає, край неба палає
Поміж осокою.
2.
Не називаю її раєм
Тії хатиночки у гаї.
І ми, жартуючи, погнали
І повиваючи співала.
Підведення підсумків
Немає коментарів:
Дописати коментар