«Слова близькі за значенням (синоніми)»
(урок з
української мови)
Підготувала
Вчитель 2 – А класу
Долженко
О.М.
«На ймення ми різні, а суть в нас
одна:
Синоніми ми – тобто схожі слова…»
(Л.Павленко)
Мета: Вчити дітей розпізнавати
слова близькі за значенням; познайомити зі
словником синонімів; вчити виявляти в ряді слів ті, які є близькими за
значенням.
Розвивати мислення, мовленнєві вміння,
культуру мовлення і спілку-
вання.
Виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: план уроку в малюнках,
ілюстративні матеріали.
Хід уроку
І. Мотивація, планування діяльності.
1)
Організація класу до уроку.
Знов лунає наш шкільний дзвінок,
На незвичний кличе всіх урок.
У класі сьогодні гостей в нас багато,
Усі ми зібрались, неначе на свято.
Ми
вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Всіх вас просимо ласкаво
На урок у другий клас.
2)
Визначення теми і завдань уроку.
Учитель: Доброго ранку, діти!
Сьогодні я хочу подарувати вам незвичайний
урок. Ми помандруємо казковими стежинами.
(На дошці
демонструється ілюстрований план роботи.)
План уроку
в малюнках
1. Зустріч з Пір’їнкою.
2. Допомога Зайчику.
3. Порада Мудрої Сови.
4. Виконання завдання
Квіточки.
5. Допомога Їжачку.
6. На гостину до Білочки.
7. Рефлексія
На нашу допомогу чекають багато казкових
героїв. А щоб допо-
могти їм, ми маємо уважно
працювати, пригадати все, що нам
відомо вже про слово
ІІ. Розвиток узагальнених умінь
пізнавальної й мовленнєвої діяльності.
1) Каліграфічна хвилинка «Зустріч з
Пір’їнкою».
Послухайте вірш Г.Чубач. Визначте,
який звук найчастіше повто-
рюється:
Цап до цапа в гості йшов.
Цап дороги не знайшов.
А за цапом цапеня
Бігло зразу навмання.
Якою буквою позначається цей звук? («Це»)
Зі скількох елементів вона
складається? (3)
Давайте пригадаємо з’єднання цієї
букви з голосними.
Пропишіть рядочок цих з’єднань.
Прочитайте третє речення і спишіть у
зошит.
2) Допомога Зайчику. Гра «Відгадай».
Ви знаєте, що Зайчик всього боїться
і йому треба швидко тікати від
хижаків. Нам треба допомогти йому
виконати завдання, щоб він
зміг швиденько подолати перешкоду,
яка виникла на його шляху, і
бігти далі казковою стежиною від
звірів, які можуть полювати на
Зайчика. (с. 25, Впр. 54)
3) Порада Мудрої Сови.
Знайомство з правилом;
знайомство зі словником синонімів;
запис 2-3 синонімічних рядів.
4) Фізкультхвилинка. (Грамзапис пісні «У казковім лісі».)
5) Виконання завдання Квіточки.
стор. 26, впр. 55
Квіточка пропонує прочитати віршик,
який вона принесла з собою,
знайти у віршику слова-синонімі,
виписати їх, а з одним із слів
складіть речення.
6) Допомога Їжачку.
стор. 27, Впр. 58 – самостійна
робота.
7) На гостину до Білочки.
стор. 28, Впр. 60
ІІІ. Рефлексія та оцінювання.
Ось і закінчилася наша мандрівка
казковими стежинами.
Давайте пригадаємо, кому ми
допомагали на уроці.
Які завдання ми сьогодні виконували?
А ви задоволені своєю роботою на
уроці?
ІV. Творче домашнє завдання.
стор. 28, впр. 61
Немає коментарів:
Дописати коментар