Урок – свято
з основ здоров’я на тему:
«Безпека твого життя»
Підготувала
вчитель 3-А класу
Долженко О.М.
(урок – свято)
1.
Сьогодні
ми зібрались з вами, Взяти участь у заході-святі. Тож вас вітає радо всіх
Команда ЮІР школи-гімназії.
2.
Ми
зібрались з різних вулиць міста У загін ЮІР- з добрової волі. Бо закони ЮІРа
шануємо ми свято, Й дружби вірні, треба вам сказати.
3.
І
тоді нам правила – як друзі, Почуваємо себе в сімейному крузі. Правила дороги
будете всі знати І інспектором захоче кожний стати.
4.
Все,
що ви побачите, Все запам’ятайте, Для життєвої безпеки підказок не чекайте. Щоб
не трапилось біди, пам’ятайте це завжди.
Вчитель. Кожного ранку тисячі дітей поспішають на автобусну зупинку, де їх чекають
привітні водії.
Професія ця цікава, але разом з тим дуже
відповідальна. Водії перевозять багато
пасажирів, за життя яких вони відповідають. Впродовж дня вони повинні бути
уважними, зосередженими.
Пішоходи, дотримуючись правил дорожнього
руху, полегшують нелегку працю водія.Завдяки цим людям ви всі вчасно прибули на
святковий урок, тема якого «Безпека
твого життя» А що саме повинен знати кожен, ви дізнаєтеся під час подорожі.
Справа в тому, що я вчора отримала листа від
Зайчика. Він нас всіх запрошує до себе, щоб разом відсвяткувати закінчення 2-
го класу та початок літніх канікул. Я думаю, що ви всі хочете побути на святі у
нашому добре знайомого друга. Спочатку будемо йти пішки, а потім їхати
автобусом.
Отже,
ми з вами…..
Незнайко. Ой, ледве встиг. Вибачте мені будь ласка, за запізнення. Добрий день усім!
Я чув, що ви збираєтесь до Зайчика на свято. Я теж хочу з вами поїхати.
Вчитель. Добре, але спочатку скажи, чому ти запізнився?
Незнайко. Потрапив у велике місто, я перелякався і пропав… Не знаю знаків
світлофора, мало під машину не попав. Кругом машини і трамваї, а тут автобус на путі. Признаюсь чесно, я незнаю, де ж дорогу перейти. Ви
мені допоможіть, розкажіть і покажіть.
Вчитель. Ну що ж, діти, допоможемо Незнайці?
1 Учень. Місто, в якому з тобою живемо, можна по праву зрівнянь з букварем.
2 Учень. Азбуку вулиць розкриваєм для нас, місто уроки дає повсякчас.
3 Учень. Ось вона, азбука, треба всю знати. Про неї ми зараз будем розповідати.
4 Учень. Азбуку міста, Незнайко, завчи до ладу, щоб не потрапити раптом в біду.
Вчитель. Отже, ми з вами підійшли до дороги. Скажіть, з яких частин вона
складається? Для кого призначений тротуар, а для кого проїжджа частина?
Машини
їдуть по дорогах, а люди ходять по тротуару. Але й по тротуару треба ходити,
дотримуючись правил.
Пісня
« Запрещается, разрешается…»
И проспекты, и бульвары –
Всюду улицы шумны,
Проходи по тротуару
Только с правой стороны.
Здесь шалить, мешать народу
За-пре-ща-ет-ся!
Быть примерным пешеходом
Разрешаеться….
Если едешь ты в трамвае
И вокруг тебя народ,
Не толкаясь, не зевая,
Проходи скорей вперед.
Ехать «зайцем», как известно,
За-пре-ща-ет-ся!
Уступить старушке место
Разрешаеться….
Если ты гуляешь просто,
Все равно вперед гляди,
Через шумный перекресток
Осторожно проходи.
Переход при красном свете
За-пре-ща-ет-ся!
При зеленом, даже детям,
Разрешается….
Учень.
Щоб без втрати і
без шкоди перейти дорогу, хай вивчають
пішоходи цю науку строгу.
Учениця. Хай його лихо завжди обминає.
Учениця. Від шуму стогне місто, тьма- тмуща в нім машин, ганяють без утину, на них
зійшовся клин.
Учениця. А бідний пішохід – стоїть. Чекає він переходу мить.
Петрик
Пішоходкін
Петрик пішоходкін. Щоб машини перечекати, (щоб то вам сказати?) не одне
життя потрібно, п’ять, напевно, Необхідно!
Учень.
Хто ж допоможе пішоходу? Хто вірний вкаже цьому шлях? Сміліше друзі, до дороги,
щоб Пішохід не мав тривоги!
Порушник Антон. Я, я допоможу
пішоходу перейти вулицю! Немає нічого простішого! Перечекав машину- і біжи.
Я
завжди так роблю.
Учень. А ти хто такий?
Порушник Антон. Я порушник Антон мене всі знають!
1 Учень. Знову порушник!
П.А.:
Знову моралі!
1 Учень. Моралі? А це вже ні! Цього разу
запрошуємо тебе: Петрика Пішохода та всіх дітей у місто Світлофорчиків.
П.А.:
А, що це за місто, і де воно знаходиться?
1 Учень. Зараз ми тобі розкажемо.
Пісня
(на мотив «Остров невезения»)
Все покрите зеленню, зеленіє все.
Місто Світлофориків
В цьому світі є.
І живуть незвичні дорослі й малюки,
Жителі містечка – світлофорчики.
2 Учень. А за ним, дивись, як швидко, - міліціонер Петренко.
М.П.
1) нумо, хлопчику, стривай, стоять і не рухатись! Пройдем до міліції, щоб
надалі слухатись!
П.А. Ой,
товариш старшина, вибач, я не знав, що на дорозі гратися не можна.
М.П.
2) ви порушили закон, треба покарати! Зараз протокол пригоди буду я писати!
П.А. Ой,
не треба протоколу, ну, катавсь, що тут такого?
М.П.
3) Знає кожен, що не можна на дорозі гратись! Так біді, всі діти знають,
недовго і статись.
П.А. Та
не знав я, що не можна, я б нізащо, я б ніколи, не вертався по дорозі із своєї
школи.
Я б ходив по тротуарах, на дорозі я б не
грався, та із вами я б щоразу ще іздалеку вітався!!!
М.П.
4) А ти чув про світлофор? Прилад, що на перехресті?
П.А. Та
щось чув, а з чим, скажи, його їсти?
М.П.
5) Так, хлопчисько, почудив. Тебе що, не вчили в школі? От не думав, не гадав,
не сміявся, так ніколи, нумо, друзі,
повторіть хлопчику про кольори, які мають і навіщо наші світлофори.
1 Учень. Гаразд, зараз я проведу гру
«Червоне, жовте, зелене».
(Показує
червоний кружечок – діти мовчать, жовтий- плескають в долоні, зелений ідуть.
Кольори показуються врізнобій і швидко).
Вчитель. А ще дуже важливу роль на дорозі відіграє інспектор – регулювальник. Він
регулює рух, вказує, кому стояти, кому йти, а кому їхати, веде важливу розмову
з усіма машинами із усіма пішоходами. І всі мають добре знати мову
регулювальника. Зараз нам …………проспіває пісню, яка присвячується цієї професії.
«Песенька Свистулькина»
Встаю
я вместе с солнышком
И позже всех ложусь
И позже всех ложусь
Я на посту ответсвенном
Все время нахожусь
Все время нахожусь
Припев:
Моя обязанность, обязанность,
обязанность-
Следить и ночью, и днем,
Чтобы был порядочек, порядочек,
порядочек-
Всегда, везде и во всем!
Запомнить всем советую
Один совет простой:
Один совет простой:
Зеленый свет – иди себе,
А красный свет – постой!
А красный свет – постой!
Припев:
Моя обязанность, обязанность,
обязанность-
Следить и ночью, и днем,
Чтобы был порядочек, порядочек,
порядочек-
Всегда, везде и во всем!
Старайся быть внимательным,
Спеши не торопясь,
Спеши не торопясь,
Чтоб
случая несчасного
Не
числилось у нас.
Не
числилось у нас.
Идут
спокойно граждане
Течет
машин поток.
Течет
машин поток.
И если все по правилам,
Не слышен мой свисток.
Не слышен мой свисток.
Припев:
Моя обязанность, обязанность,
обязанность-
Следить и ночью, и днем,
Чтобы был порядочек, порядочек,
порядочек-
Всегда, везде и во всем!
Вчитель. Діти, ми з вами далі їдемо автобусом. А щоб час подорожі не пропав
даремно повторимо правила дорожнього руху.
Петрик Пішоходкін. 1) О, а навіщо нам ці правила? Що ми – шофери, чи що?
Вчитель. А ви вважаєте, що правила дорожнього руху потрібно знати тільки шоферам?
Петрик
Пішоходкін. 2) Ну,……… іще і міліціонерам!
Вчитель. А ще?
Петрик Пішоходкін. 3) Все, досить!
Вчитель. Шкода, адже по вулиці рухаються не тільки машини, але й пішоходи. Отже, і
вони повинні знати правила вуличного руху.
Учень.
Ну що ми – маленькі, чи що ? Адже кожна дитина знає, що червоне світло- стій,
зелене –Іди.
Вчитель. А жовте ?
Учень.
Що, жовте?
Вчитель. Ну, якщо жовте світло горить, що потрібно робити : іти чи стояти?
Петрик Пішоходкін. 4)бігти, поки червоне не загорілося!
Вчитель. Ай- я-я-я-я-яй! Ну що ви говорите? На жовте світло, як і на червоне
рухатися взагалі не можна!
Петрик Пішоходкін. 5) Правильно, правильно, іти можна лише на зелене
світло!
Петрик Пішоходкін. Добре, а якщо світлофора взагалі немає, бувають же такі
місця?
Учень.
Ну там, де нема світлофора, немає і правил : переходь, як хочеш.
Вчитель. Нічого схожого ! Адже там, де немає світлофора, рух машин є? Учні. Є!
Вчитель. А якщо є рух, то є і правила. А в них говориться, що переходити вулицю
можна лише на перехресті, або там, де вказаний пішохідний перехід.
Учень.
Зрозуміло!
Вчитель. Ну, добре. Уявіть собі, що вам потрібно перейти вулицю. Куди спочатку
треба подивитись?
Петрик Пішоходкін. Під ноги! Можливо копієчку, чи ще щось знайдеш.
Вчитель. Гм…., вдалу мить ви знайшли для своїх пошуків. Ні, шановний пішоходе,
дивитись потрібно не під ноги, а наліво, дійшовши до середини дороги –
подивитись направо.
Учень.
І раптом – машина! Що робити?
Петрик Пішоходкін. А я знаю! Потрібно бігти, поки ще цілий!
Вчитель. Куди бігти?
Петрик Пішоходкін. Вперед!
Учень.
Назад!
Петрик Пішоходкін. Вперед!
Учень.
Назад!
Вчитель. Зупинитися, друзі мої, і стояти на місці. А якщо ви будете бігати вперед -
назад, жоден шофер не зрозуміє, що йому робити: гальмувати, чи об’їжджати вас.
Петрик Пішоходкін. Так на те ж він і шофер, щоб думати!
Вчитель. Ні друзі! Пішохід сам повинен відповідати за свої вчинки, а правила
дорожнього руху він повинен знати так же добре, як і водій. Тоді їх зустрічі
будуть закінчуватися щасливо…
Пісня
«Что на улице случилось?»
Что
на улице случилось,
Стало,
вдруг, совсем темно?
Небо
тучами прикрілось?
Ветер
бросил дожль в окно…
За
соседним домом, где-то,
Злой
волшебник меч схватил
Им
взмахнул и, словно, небо
На
три части разделил!
Люди
зонтики достали,
И
куда-то все спешат…
А
по лужам заскакали
Сотни
капель – лягушат
Вчитель. Під’їжджаємо до лісу. Як тут гарно, зелено, чути веселий спів птахів.
Мудра сова навчає своїх учнів правил поведінки в лісі. В них свої, особливі
правила. А ось і зайчикова хатка. Він
запрошує нас усіх до себе в гості. Він хоче, щоб ми скуштували ось ці солодощі!
А Незнайко хоче проспівати нам пісеньку про правила гарної поведінки для всіх
дітей.
Пісня
«Песенка
Пёстренького»
1.В сад чужой через ограду
Я полез за виноградом.
Но собака не зевала,
Чуть мне нос не оторвала.
Припев:
Ла-ла- ла- ла- ла- ла,
Неприятные дела!-2 раза
2. Спутал я однажды летом
Красный свет с зеленым светом.
Только раз всего ошибся-
И лежал полгода в гипсе.
Припев:
Ла-ла- ла- ла- ла- ла,
Неприятные дела!-2 раза
3.Как-то взял я спички в руки,
Коробок зажег от скуки.
Взрыв немедленно раздался,
Чудом я живым остался.
Припев:
Ла-ла- ла- ла- ла- ла,
Неприятные дела!-2 раза
4.
Очень часто за проделки
Попадал я в переделки
И решил я стать хорошим,
Навсегда покончить с прошлым.
Припев:
Ла-ла- ла- ла- ла- ла,
Неприятные дела!-2 раза
Петрик Пішоходкін. Ми живемо в суспільстві людському. Так багато є правил
у ньому. Знати правила ці треба дуже, та й виконувать добре їх дуже.
Учень.
Правило-це є вимога єдина, ну, а ти в суспільстві –людина!
А
тепер тобі стало вже ясно – всі вимоги виконувать вчасно!
3.Хай
засвоїть твоя голова в нашій мові чарівні слова. І знання запасай на майбутнє –
для людини це Сила могутня.
4.А
здоровим щоб буть силі й духу, треба знати ще й правила руху. Хоч питання це
складне, але Знай, що життя в одне, неповторне: як втратиш –не буде, будуть
інші сміятися люди, будуть інші співати пісні, зорі будуть стрічать росяні.
5.
А щоб цього не сталось ніколи, ми прийдемо до нашої школи - набиратися сили і духу та вивчати правила
Руху.
Немає коментарів:
Дописати коментар