ОДИНИЦІ ПЛОЩІ
Конспект уроку
математики для 2 класу за підручником
Л.Г.Петерсон «Математика 2 клас. 3 частина»
Вікторія
Кравченко ,вчитель
початкових класів
КЗ «НВК Сватівська
ЗОШ І ступеня-гімназія»
Мета: познайомити
учнів з одиницями виміру площі (кв. см, кв. дм, кв. м); навчити перетворювати
кв. дм в кв. см і навпаки, виконувати дії з числами, які позначаються одиницями
виміру площі; повторити загальний принцип вимірювання величин, закріпити
нумерацію трицифрових чисел, вдосконалювати навички розв’язувати текстові
задачі; розвивати логічне мислення; виховувати любов до математики.
Обладнання : назви станцій; ялинки (13 шт.);
смайлики.
Форма роботи: урок – мандрівка.
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Учитель:
Клас, девіз уроку!
Учні:
Працюй наполегливо, швидко, старанно
Щоб кожна
хвилина не втратилась марно.
Учитель:
Сідайте!
ІІ Самовизначення діяльності
-
Сьогодні ми здійснимо
уявний туристичний похід по математичній країні. Ми закріпимо нумерацію
трицифрових чисел, повторимо загальний принцип вимірювання величин та опрацюємо
матеріал нової теми. Що ми повинні взяти з собою в похід? (Пам'ять, увагу,
знання…)
ІІІ Вдосконалення і актуалізація опорних знань.
-
Вдала подорож залежить
від дисциплінованого збору. Розгорніть зошити, запишіть: дата, класна робота. Пропишіть
цифри за зразком, на написання яких вам треба звернути увагу. Командир,
організуй клас!
Командир: Зошит швидко
розгортайте Ручку правильно тримайте
За осанкою всі стежте,
З чистотою всі дружіть,
На
відмінно напишіть. ( Учні пишуть)
-
Покладіть ручки.
1. Усний
рахунок Зупинка
«Дрімучий ліс»
-
А зараз порахуйте
десятками, а далі сотнями від 10 до 900.
10,
20, 30, …, 90, 100, 200, 300, 400, 500, …, 900.
-
Назвіть числа записані
на дошці:
299, 786,
333, 417, 825,
194.
-
Назвіть серед поданих
чисел найбільше. (825)
-
Назвіть серед
запропонованих найменше. (194)
-
Назвіть «сусідів»
чисел.
298
і 300. 416 і 418.
785
і 787. 824 і 826.
332
і 334 . 193 і 195.
2. Гра «Найбільше і
найменше»
-
Назвіть найменше
двоцифрове число. (10)
-
Назвіть найбільше
двоцифрове число. (99)
-
Назвіть найменше
трицифрове число. (100)
-
Назвіть найбільше
трицифрове число. (999)
3.
Фронтальне опитування. Повторення про
величини. Бліц турнір Зупинка
«Галявина Розумна»
-
Величина – це
властивість предмету. Які ви знаєте величини? (довжина, маса, об’єм, площа.)
-
Яким приладом вимірюють
довжину? (лінійкою); масу? (терезами); об’єм? (банками).
-
Які одиниці виміру
довжини? (см, дм, м); маси? (кг); об’єму? (л); площі? (!?)
ІV Повідомлення теми і мети уроку при
опрацюванні нового матеріалу
-
Чому ви не можете
відповісти на запитання: які одиниці виміру площі? (Відсутність знань.)
-
Тож тема нашого уроку:
«Одиниці площі». Ми познайомимося з одиницями виміру площі (кв. см, кв. дм, кв.
м) та навчимося перетворювати кв. дм в кв. см і навпаки.
V Вивчення нового матеріалу «Одиниці
площі»
1. Підготовчі вправи
(№1, №2) Зупинка
«Село помилкове»
-
Відкрийте підручник на
с. 62 знайдіть завдання 1.
-
Як називають фігури,
які зображено на малюнку? (а,
b, c)
-
Розгляньте мірки О1 (1
клітка) і О2 (4 клітки). Порівняйте площі фігур за допомогою мірок О1 і О2.
-
О1 мірок у фігуру «а»
входить 16, у «в» - 20, у «с» - 16.
О2
мірок у фігуру «а» входить 4, у «в» - 5, у «с» - 4. Отже, фігури «а» і «с» -
рівні; фігура «в» більша, ніж «а» і «с».
-
Якою з поданих мірок
зручніше вимірювати площу даних фігур? (Міркою О2, бо швидше.)
-
А зараз вам
знадобляться простий олівець та лінійка, бо у №2 треба накреслити прямокутник.
Прочитайте завдання і скажіть, чому дорівнюють сторони прямокутника. (3 см і 4
см)
-
Накресліть такий
прямокутник. (Діти креслять).
-
А тепер розбийте
прямокутник на квадрати зі стороною 1 см. (Діти
виконують.)
-
У яких одиницях можна
виміряти площу цього прямокутника? (Це буде квадрат зі стороною 1 см)
2.
Пояснення
вчителя Зупинка «Гора
Уважна»
-
Квадрат зі стороною 1
см, 1 дм, 1 м – це одиниці виміру площі 1 кв. см, 1 кв. дм, 1 кв. м. Читається,
називається: квадратний сантиметр, квадратний дециметр, квадратний метр. Ці
одиниці виміру показано на с.
62 – 64 № 2, № 4, №8.
1 кв. дм = 100 кв. см
1 кв. м = 100 кв. дм
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Гімнастика для очей
Сплять маленькі
совенята (очі заплющені).
Раз! – розкрили оченята.
Подивилися
навколо (кругові рухи очима).
Потім вгору і додолу (головою не
рухати, тільки очима).
Оченята
– блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо,
вліво оченята повертали совенята.
Совенята будуть спати, а ми будемо писати.
3.
Первинне
сприйняття
Завдання
№3, №5, № 6
VІ Включення в систему знань і
повторення
1.
Міні
– самостійна робота із взаємоперевіркою №7
Зупинка «Річка Весела»»
2.
Знаходження
площі кімнат як цілого (№9) Зупинка «Крижане місто»
-
Прочитайте завдання 9 і
розгляньте малюнок. Що зображено на малюнку? (На малюнку зображено план
квартири.)
-
Що відомо в задачі?
(Позначена площа кожної з трьох кімнат.)
-
Скільки кімнат в
квартирі? (3)
-
Яка площа І кімнати?
(20 кв. м); ІІ? (12 кв. м); ІІІ? (18 кв. м)
-
Що треба знайти в
задачі? (Чому дорівнює площа всіх трьох кімнат.)
-
Якщо «всіх», то що нам
треба знайти? (Ціле)
-
Як шукаємо ціле? (Треба
всі частинки додати.)
-
Який розв’язок отримаємо? (18+12+20=50(кв.
м))
-
Площа позначається
великою літерою латинського алфавіту – S.
(Діти записують розв’язок і відповідь задачі.)
3.
Робота
в робочих зошитах (№10) Зупинка «Місто Кмітливих»
-
Прочитайте текст
задачі.
(Діти читають текст
задачі.)
-
Про що говориться в
задачі? (В задачі говориться про площі кімнат.)
-
Скільки кімнат в
квартирі? (3)
-
Що відомо в задачі?
(Площа трьох кімнат дорівнює 44 кв. м. Площа І кімнати становить 24 кв. м,
площа ІІ кімнати – 8 кв. м.)
-
Що запитується в
задачі? (Чому дорівнює площа ІІІ кімнати?)
-
Які одиниці виміру
площі? (кв. м)
(Повторення задачі за
схемою (за коротким записом).)
-
Що нам треба знайти: ціле
чи частинку? (Частинку)
-
Як шукаємо частинку?
(Щоб знайти невідому частинку треба від цілого відняти відому частинку.)
(Обговорення двох
способів розв’язання задачі.)
І спосіб ІІ
спосіб
1) 44
– 24 – 8 = 12 (кв. м) 1) 44 –
(24 + 8) = 12 (кв. м)
(Записи в зошитах.)
-
Який зі способів
легкий? Чому? (Відповіді дітей)
VІІ
Підсумок уроку. Рефлексія
-
Що нового ви дізналися
на уроці? (Одиниці площі)
-
Які ви знаєте одиниці
площі?
-
Скільки в 1 кв. дм
квадратних сантиметрів?
-
Скільки в 1 кв. м
квадратних дециметрів?
-
Ми пройшли весь шлях за
маршрутним листом і виконали всі запропоновані завдання. У вас на партах
магніти з усміхненими обличчями. Підійдіть до маршрутного листа і прикріпіть
свої магніти біля тих назв, завдання яких вам сподобалося.
VІІІ
Аналіз домашнього завдання
с. 64 №11 №12
Немає коментарів:
Дописати коментар