ДЕЦИМЕТР.
ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ
ВІДРІЗКІВ
Конспект
уроку для 1 класу з курсу «Математика»
Надія
Северіна , вчитель початкових
класів
КЗ «НВК
Сватівська ЗОШ І ступеня-гімназія»
Мета: ознайомити
учнів з новою одиницею вимірювання довжини дециметром; закріпити нумерацію
чисел у межах 20; розвивати творче
мислення школярів, обчислювальні навички; продовжувати формувати
навички креслення відрізків, прищеплювати охайність, сприяти налагодженню доброзичливих стосунків між
дітьми.
Обладнання : картки для усного рахунку, смужки довжиною 1 дм, DVD, відео
фрагмент, ППЗ «Математика 1 клас»
ХІД
УРОКУ
І. Організація класу до уроку
Щоб навчитись рахувати,
Добре думать, міркувати,
Будемо усі старанно
Математику вивчати.
Та потрібно пам'ятати,
Що не варто позіхати,
А завжди уважним бути,
Щоб нічого не забути.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.
Робота над
нумерацією чисел у межах 20.
-
Полічіть від 11 до 20; від 20 до 15.
-
Назвіть «сусідів» чисел 15, 20, 12, 5.
v Гра
«Рахівничок».
-
Назвіть число, що передує 20.
-
Назвіть число, наступне за 14.
-
Яке число складається з:
1 десятка і 3 одиниць; 1 десятка і 5 одиниць; 1 десятка і 9 одиниць?
-
Назвіть компоненти дій додавання і віднімання. (Відповіді учнів).
2. Математична естафета
6 + 3 = 9(С) 4 + 4 = 8 (Т) 2 + 5 = 7(Р) 6 + 0 = 6 (І)
1 + 4 = 5(Т) 4 – 0 = 4 (Е) 7 – 4 = 3 (Н) 8 – 6 = 2(Н)
8 – 7 = 1(Я)
У дохристиянських звичаях цей час Стрітення
(Стрічення) здавна сприймається, як зустріч зими з весною. Казали, що «в цей
день зима весну зустрічає, заморозити її хоче, та сама лиходійка від свого
хотіння тільки потіє».
Селяни спостерігали цього дня чимало хліборобських прикмет:
v ясна і тиха
погода віщує добрий урожай і роїння бджіл;
v вітер —
погана ознака;
v відлига —
чекай пізньої весни;
v як на Стрітення
півень нап'ється води з калюжі, то жди ще стужі (як нап'ється півень води, то набереться
господар біди).
У цей день ворожили, виставляючи
тарілку з зерном на ніч надвір (якщо ранком роса — врожай, нема
роси — погана ознака).
У церквах цього дня святять воду
і свічки. Такі свічки називають стрітенськими, або у у інших звичаях
«громичними», бо їх ставили перед образами під час грози, щоби захистити людей
і худобу від блискавки.
Коли приходять із церкви в день
Стрітення, запалюють «громичну» свічку — «щоби весняна повінь не пошкодила
посіви і щоби мороз дерева не побив». Від «громичної» свічки і саме свято
Стрітення називалось колись ще й «Громиця».
Освячену цього дня у церкві воду
використовували проти «пристріту». Нею кропили тварин і людей у найвідповідальніші
моменти життя.
1.
Каліграфічна
хвилинка
-
Число, яке складається з 1 десятка та п’яти одиниць –
15.
-
Вибір «королеви» сусідом по парті
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні у на уроці ми повторимо вивчений матеріал, а також ознайомимося з новою одиницею
вимірювання доввжини.
-
А допоможуть нам у цьому герої Сонечко та Равлик .
1.
Перегляд
відео фрагменту ППЗ «Математика 1 клас»
2. Робота в
зошитах
-
Вимірювати довжину великих відрізків чи предметів у сантиметрах незручно. Тому
користуються більшою одиницею вимірювання довжини — дециметром (учитель показує
смужку завдовжки 1 дм).
v Робота
з дециметром
-
Елемент деци (від лат. «десять»).
Візьміть у себе на парті таку смужку і прикладіть її до шкали лінійки. Прикладіть дві таких смужки
це 2 дм. (2
дм = 20 см ).
v Робота в зошитах із друкованою основою (с. 49). № 1,2
1 дм = 10 см
1 дм > 9 см 1 дм 4см > 10 см 1 дм 1 см >
10 см
Робота в
зошитах.
Учні записують у зошитах
скорочення слова «дециметр» — 1 дм = 10 см.
3. Застосування набутих знань.
v Робота за підручником :
Вправа 1 – усно.
Вправа 2 – вимірювання довжини відрізків АВ, СД, КМ.
Вправа 3 – креслення
відрізків.
Фізкультхвилинка
ІV. Розвиток математичних знань
1.
Розв’язання кругових
прикладів
3 + 6 =
9 7 + 3 = 10 5 + 3 = 8
9 – 2 =
7 10 - 5 = 5 8 – 5 = 3
2.
Робота над задачею с. 89 № 5
Ознайомлення,
аналіз, запис умови
Загадала –
10 к.
Склав – 8 к.
Залиш. - ?
10 – 8 = 2
(к.)
Відповідь: 2
картинки.
3. Гра «Яке
висловлювання – істинне чи хибне?»
1 дм = 10 см ?
У числі 20 один десяток?
Влітку йде сніг.
Свято Стрітення святкують 31 грудня.
V. Підсумок уроку
-
Чого ж ми сьогоднійого навчилися? Давайте пригадаємо. Молодці!
Але пригоди Весни на цьому не закінчуються. На її шляху ще може бути багато перешкод. Та коли є поруч ті, хто прийдуть на допомогу, то не страшні Весні ніякі випробування
Немає коментарів:
Дописати коментар