КІМНАТНІ РОСЛИНИ
Конспект уроку для
1 класу з курсу «Природознавство»
Надія
Северіна , вчитель
початкових класів
КЗ «НВК Сватівська
ЗОШ І ступеня-гімназія»
Мета: розширити знання дітей про рослини,
закріпити уявлення про будову рослин; формувати уявлення про значення кімнатних
рослин для здоров’я людей; розвивати допитливість; виховувати естетичне
сприйняття оточуючого світу.
ХІД
УРОКУ
І. Організаційний момент
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці
1. Робота над скоромовками
2. Робота над
загадками
v На літо
одягається, а на зиму одежі цурається. (Дерево)
v Він беззубий, а
кусає,
Він безрукий, а хапає.
Ще й причепиться міцненько
До штанців і до сукенки. (Будяк)
v Ми у лісі
проживаєм,
Дзвоном сонце зустрічаєм.
Маєм гарні сині очки,
Називаємось ... (дзвіночки)
v Сидить Марушка
в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
v Довгий,
зелений, добрий і солоний,
Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок)
Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок)
v Лампочка
вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
-
Як можна одним словом назвати зображені предмети? (Рослини)
-
Що ви знаєте про рослини?
3. Побудова асоціативного куща
РОСЛИНИ
Дикорослі
Культурні
Кімнатні
Дерева
Кущі
Трав’янисті рослини
Листяні
Хвойні
4. Бесіда
- Які рослини з'явилися на Землі
першими: дикорослі чи культурні?
-
Від яких слів походить назва дикорослі? А культурні?
-
Назвіть культурні дерева. Назвіть дикорослі дерева.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Один знайомий хлопчик захотів зробити матусі
подарунок. Він вирішив нарвати в лісі
букет квітів. Матуся так любить квіти! Коли він попросив батька сходити з ним
до лісу, щоб зірвати квіти, той похитав головою і пояснив хлопчику, що лісові квіти
краще не рвати: по-перше, не можна руйнувати лісове довкілля; по-друге, лісові, лугові
квіти швидко в'януть. Окрім смутку, матуся нічого не відчує. Можна купити квіти
на базарі, вони
спеціально вирощуються для людей. «Але я хотів, щоб мої стояли дуже довго і
приносили матусі радість»,— сказав хлопчик. «Тоді в мене є ідея — подаруй кімнатну рослину», —
порадив батько.
-
Як ви гадаєте, чим татусева ідея подарувати кімнатну
рослину краще, ніж зірвати букет лісових квітів? (Відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-
Сьогодні ми поговоримо про кімнатні рослини,
дізнаємося багато нового про них.
-
А пригадати те, що визнаєте та дізнатися дещо нове нам
допоможе відеофільм «Домашні квіти».
ІV. Первинне
сприйняття й усвідомлення нового
матеріалу
1. Перегляд відеофільму
2. Бесіда за змістом
-
Які знайомі
кімнатні рослини ви впізнали?
-
Для чого їх тримають удома, в офісах, на фабриках, у
школах і дитячих садках?
3. Розповідь учителя з елементами бесіди
Серед дикорослих рослин квіти займають
особливе місце, вони покращують людям настрій, несуть задоволення.
А що ж робити взимку, коли
рослинний світ засинає? А так хочеться, щоб зелений колір рослин радував око повсякчас. І
тоді природа приходить до нас у
дім — на підвіконнях, у кімнатах, на балконах з'являються кімнатні рослини.
-
У кого з вас є вдома кімнатні рослини?
-
Як вони називаються?
-
Яку користь дають рослини?
Крім того що рослини прикрашають
наше житло, вони ще зволожують повітря, виділяють кисень, яким дихає все живе. Є такі рослини, які використовують
як ліки. Деякі рослини очищують і оздоровлюють повітря — знищують мікроби. І навіть,
уявіть собі, можуть бути передвісниками дощу.
-
Розгляньте рослини, які стоять у нашому
класі.
-
Що в них спільного ?
Робота з картками
-
Будова рослин загальна. Зараз на картках, які лежать у вас на партах ви
позначите будову рослини. А один учень попрацює біля дошки.
-
Які органи
кімнатних рослин
ви можете назвати?
(Стебло, листя, квітка, корінь.)
-
А чим же вони різняться?
-
Ми розрізняємо рослини за
формою листя, розміром, кольором, наявністю квітки чи її відсутністю в певний час.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-
Розгляньте герань (живу рослину ).
Герань – одна з
найпоширеніших кімнатних рослин. Вона нагадує кущик. Має пряме стебло. Листя округлої форми,
яскраво-зеленого кольору. Герань
дуже щедро цвіте. Квіточки різного кольору: і рожеві, і білі, і яскраво-червоні. Ця
рослина полюбляє гарний полив і стояти бажає там, де багато сонця. Її обов'язково розміщують у
кімнаті хворого. Вона
надасть життєвої енергії та сили. Листки герані, яку ще зивають пеларгонією,
розкладають у кімнаті, щоб не заводилася міль. Рослинами заставляють вікна, щоб в помешканя залітало
менше мух.
Колеус. У народі його називають кропивка. Ця рослина теж схожа на кущик. Стебла прямі,
світло-зеленого кольору, соковиті. Листя зубчасте, овальної форми.
Дуже цікаво дізнатися про цвітіння цієї рослини. Вона цвіте, коли погіршуються
умови її утримання. Квіточки сіруватого кольору, липкі. Їх потрібно обов'язково видаляти,
щоб рослина не виснажувалася. Колеус теж любить світло.
Алое — рослина, яка росте повільно, але виростає до 60-100 см заввишки. Це
довговічна рослина. Стебло в неї м'ясисте, соковите, зелене. Листя загострене,
по краях гострозубчасте. Сік алое використовують при опіках, забиттях, різних
захворюваннях очей, деяких хворобах шлунку. Цей сік підвищує захисні сили
організму, Ставити квітку
потрібно теж на сонячне місце, поливати помірно. А взимку дуже рідко: один раз на два
місяці.
-
Дуже часто вдома, у школах, в офісних приміщеннях утримують фікус.
Фікус — це вічнозелене деревце з коричневим стовбуром і великими, довжистими
листками,, розташованими на стеблі почергово. Листя і стебло мають густий
білий сік, до складу якого входить каучук, тому в себе на батьківщині, в Індії, фікус широко використовується у промисловості.
Фікус — кімнатна рослина, що боїться холодного повітря і протягів. Улітку потребує
гарного поливу, обов'язкового оприскування листя, бо за недостатньої вологості фікус губить листя — воно опадає.
Кактус – особлива
кімнатна рослина. Завдяки довгому корінню та товстим
стеблам кактуси збирають вологу і здатні переживати великі посухи.
Останні дослідження вчених показали, що колючки кактуса мають властивість
мініатюрного біологічного насосу, втягуючи дощові краплі та вологу з повітря.
V. Закріплення
та осмислення нового матеріалу
1. Робота з підручником
ЗАРЯДКА
ДЛЯ ОЧЕЙ
2. Дидактична
гра «Чого не стало»
На стіл виставляються 7-8 кімнатних рослин (або їх зображення на дошці). Вчитель просить назвати ці
рослини. Діти закриють очі. Прибирається один горщик або один малюнок. Учні відкривають очі.
-
Якої рослини не стало? (Повторюється
декілька разів)
3. Виконання завдання 1 на с. 26
зошита з друкованою основою
-
Що спільного в будові рослин, що ростуть у відкритому ґрунті і кімнатних
рослин?
-
Чи бувають однакові за назвою рослини, що ростуть і в ґрунті, і в горщиках?
-
Розгляньте малюнки. Позначте ті, на яких зображені кімнатні рослини.
VI. Узагальнення та
систематизація знань
1. Дидактична гра «Магазин квітів»
Виставляються горщики з квітами або малюнки із зображеннями квітів. Учитель
— продавець, учні — покупці. Учень має точно описати рослину, яку він хоче придбати.
2. Творча гра «Я — кімнатна рослина»
-
Уявіть себе квіткою в горщику. Розкажіть про свої почуття, коли про вас добре
дбають.
-
А тепер уявіть себе квіткою, про яку господар забуває дбати.
3. Бесіда
-
Чому люди завели кімнатні рослини?
-
Яку користь вони дають?
-
Назви яких рослин ви знали? З якими рослинами познайомилися на уроці?
-
Про що важливо пам'ятати, завівши в себе кімнатну рослину.
VП. Підсумок уроку
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Чого ви навчилися?
-
Чому кімнатні рослини
- це теж частина живої природи?
Дякую автору! к
ВідповістиВидалитиКонспект змістовний і цікавий. присутні елементи гри, що несуть і навчальну функцію.