середа, 15 лютого 2017 р.

Інтегрований урок з математики і природознавства для 2 класу

Інтегрований урок  з математики і природознавства для 2 класу
Підготувала: Скорженко Л.М.
Тема Взаємозв’язок дії ділення і множення. Складання задачі за рівностями, її розв’язування. Складання рівностей на множення і ділення за малюнком. Комахи навесні.

 Мета Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; перевірити знання учнів із теми «Множення числа 3»; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку Інтегрований урок
Інтеграція предмету  Природознавство.
Тема Комахи навесні
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будем працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти – просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
·         Діти, сьогодні з нами хочуть попрацювати комахи, які скоро вже зявляться навесні.
·         Але у нас зараз урок математики і нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дію множення числа 3 і, можливо, дізнатись ще чогось нового..
·         Що ж робити? Відмовимо їм?
·         Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про множення і розв’язування задач і дізнаємося ще дещо нове про наших друзів-комах.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1.     Каліграфічна хвилинка.
·         Відкрийте зошити і запишіть дату та каліграфічну хвилинку.
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я берусь.
·         Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.
·         Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
          На квітку квітка сіла,
Знялась і полетіла. (Метелик.)
- У березні можна побачити яскраво-коричневого  легкокрилого метелика  кропив’янку. Кропив'янкою метелика називають тому, що його личинки (гусінь) можуть їсти пекучі листки кропиви. Днів через десять прокидаються лимонниці з блідо – жовтими крилами. Пробуджуються та вилітають красені-метелики з «вічками» на крилах – денне павичеве око, які беруть поживу з перших весняних квітів. Кропив'янки, лимонниці й денне павичеве око перезимовують у вигляді дорослих метеликів. Проте переважна більшість інших метеликів зимують у вигляді яєць, личинок або лялечок.
                                               

А ось і перше наше завдання математичний диктант
·         Суму чисел 10 і 6 поділити на 2
·         Різницю чисел 8 і 6 поділити на 2
·         Добуток чисел 3 і 5 збільш на 5
·         Добуток чисел 3 і 2 збільш у 2
·         Частку чисел 12 і 2 зменш у 2
( 8, 1, 20, 12, 3)
·         Відгадайте наступного учня Лісової школи.
Хто його вб’є                                                          
Свою кров проллє. (Комар.)
 У світі існує понад 3 тис. видів комарів.  Самці комарів не кусаються у відмінності самок ( у самців недорозвинена щелепа). Тільки самки комарів харчуються кров’ю. Перш ніж пити кров, самка комара виділяє слину в шкіру жертви, щоб кров не почала згортатися, саме ця слина викликає почервоніння, свербіж, алергічну реакцію або набряк.
-         Наступне наше завдання виконати вправи, у яких показано взаємозвязок множення і ділення. (№ 646, 647, 648)
Наступне завданя нам принесла комаха, а яка відгадайте.
У лісі біля пня
Біготня, метушня,
Народ робочий
Весь день клопоче (Мурашки.)
Як і у інших комах у мурах шість ніг, по три суглоба на кожній. Їх ноги відрізняються великою силою, так як призначені для швидкого переміщення важких предметів і роботи. Мурахи здатні піднімати вагу в двадцять разів більше їх власної. Мурахи завжди пересуваються строєм і безпомилково знаходять дорогу до свого гнізда. Це пояснюється тим, що мурахи залишають за собою слід з феромонів, за яким потім і орієнтуються.
№ 651.
Розвязання задачі колективно.
·         Задача 652
Завдання виконується самостійно за двома варіантами.

Фізкультхвилинка.
– Відгадайте наступну загадку.
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
В поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю –
Жалом колю.
Бджола
Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.
Чим більше крутяться і махають крилами – тим дальше їжа від вулика. Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.
·         Бджілка – трудівниця, тому ми виконаємо не одне, а кілька завдань. 
№653, 649
IV Підсумок уроку
·         Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?
( Згадали табличне множення, розв’язування задач.)
– Дізнались нове про комах.
V Домашнє завдання №654, 655
І остання наша гостя прийшла, щоб дати вам завдання додому.
           Вона не мурашка, що тяжко працює,
Не бджілка, що страву солодко готує,
Наїстися прагне завжди на дурняк.
За це й зневажає нахабу усяк. (Муха.)
За одну секунду муха може здійснювати до 200 «акробатичних етюдів». Це щось неймовірне, якщо придивитися до дій комахи. Вона може літати і вперед, і назад, і верх ногами, і головою вниз — як тільки захоче.
-         А закінчити наш урок я хочу такими побажаннями.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.



Немає коментарів:

Дописати коментар