Перевір
себе. Права дітей
Розробка інтегрованого уроку для
1 класу
( математика, основи здоров’я)
Підготувала
Северіна Надія Миколаївна,
вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої
кваліфікаційної категорії
Мета: Узагальнити і закріпити знання учнів про додавання
та віднімання чисел, вдосконалювати навички усної лічби, вміння розв’язувати
приклади і задачі на знаходження суми і різниці, порівнювати числа, розвивати
творче мислення, виховувати почуття справедливості, дисциплінованості, вміння
працювати колективно,. Ознайомити з поняттям «права дитини» та найпоширенішими правами дітей.
Тип уроку: узагальнення знань, інтегрований
(математика, основи здоров’я)
Обладнання: ватман, приклади-букви
«ПРАВА ДІТЕЙ», пазли з правами дітей,
малюнки снігурів, роздатковий матеріал «Танграм», відеокліп фізкультхвилинки «То не є проблема», клей,
пензлик.
Хід уроку:
І. Організація учнів до уроку
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будемо:
Швидко, дружно,
вміло!
ІІ. Мотивація навчальної
діяльності
В сумці зошит і буквар.
Хто до школи йде? (Школяр).
Хто до школи йде? (Школяр).
Як ще можна назвати школярів? (Учні, малята, діти).

4 + 5 р 10 + 0 п
4 + 3 в
5 + 3 а 2 + 4 а
6 – 2 і
5 – 0 д 1 + 1 е
9 – 6 т
7 – 6 й
ПРАВА ДІТЕЙ
Відповідно до Конвенції про права дитини, дитина
- це особа, яка не досягла 18 років. Держава взяла на себе
зобов'язання захищати дітей, тому вони мають такі ж права, як і дорослі. А які
права мають діти , ми дізнаємося у кінці уроку, коли виконаємо завдання та
зробимо колаж. А що це – про це пізніше.
ІІІ. Робота над темою уроку
Серед інших цифр одна
Можу всіх заплутать я.
Бо якщо перегорнуть,
То на «6» перетворюсь.
Можу всіх заплутать я.
Бо якщо перегорнуть,
То на «6» перетворюсь.
То ж щоб не плутати ці цифри, давайте їх пропишемо красиво и правильно.
Молодці, за це ви отримаєте
пазл з першим правом – правом дитини на життя.
Зараз нас чекає математичний диктант
(одна дитина виконує на дошці,
інші - на місцях).
запишіть число, яке передує числу
2.
запишіть число, яке при лічбі стоїть
між числами 3 і 5.
запишіть число, наступне за числом 5.
запишіть найбільше одноцифрове число.
запишіть суму чисел 9 і 1.
запишіть число, яке складається з 6 і
2.
Ви добре справилися, тож отримуєте наступний пазл – право дитини на медичне
обслуговування.
Наступне завдання – кругові приклади
.
10 – 6 9 – 3
4 + 5 2 + 3
6 – 4 5 + 5
(Виконавши
це завдання, діти отримують пазл – право на родину).
– Щоб одержати наступний пазл ви
повинні скласти з приклада на додавання
два приклади на віднімання.
5 + 4 = 2 +
3 =
9 – 5 5 –
2
9 – 4 5 –
3
Пазл – право дітей на відпочинок.
Знаки «більше» й «менше» —
Ніби близнюки.
«Більше» — стрілка вправо,
«Менше» — навпаки.
Як запам’ятати нам
Знаки «більше» й «менше»?
Гострячок направлений
В те число, що менше!
Ніби близнюки.
«Більше» — стрілка вправо,
«Менше» — навпаки.
Як запам’ятати нам
Знаки «більше» й «менше»?
Гострячок направлений
В те число, що менше!
Здогадалися, яке завдання вас чекає?
Так, потрібно порівняти числа.
3…4 8…5 0…9
1…10 7…7 3…8
Ви отримуєте пазл з правом дитини на навчання.
Фізкультхвилинка . Під супровід пісні «То не є проблема» діти
виконують рухи і мають пазл з правом на
повноцінне харчування.
Про
що говориться
в задачі? Що
нам відомо про снігурів? Що нам треба дізнатися? Якщо треба порахувати «скільки
разом», яка це дія? Складіть приклад.
2 + 4 = 6 (сн.)
Молодці! Ось ще один пазл – право на захист та турботу.
Робота з геометричним матеріалом.
– Діти, пригадайте, що таке відрізок? (Відрізок — це частина прямої, яка з обох боків
обмежена точками. Точки — це кінці відрізка.)
Накресліть два відрізки: перший – довжиною 5 см , а другий – на 2 см менший. Якої довжини буде
другий відрізок? Як дІзнатися? (Потрібно
від 5 відняти 2). (Довжина другого відрізка – 3 см ). (3 см ).
Діти виконують завдання, вчитель
перевіряє та допомагає.
Дуже добре, отримайте пазл – право
всіх дітей бути рівними у своїх правах.
Задачі на кмітливість.
Будьте уважними, рахуйте
правильно та відповідайте швидко.
v
Ворон каже: «Кар-кар-кар!
Я кращий в лісі перукар»
Прилетіли 3 синички
Заплести собі косички.
А сорока Алла
Хвіст пофарбувала.
І промовив ворон: «Ох!
Клієнтів обслужив скількох?»
v
Плачуть 2 бегемотики
Бо у них болять животики.
В крокодила ниє зуб,
вушко в зайченяти
Ай-боліта швидко
потрібно викликати.
Лікар наш все зможе.
Скільком звірятам допоможе?
v
Понеділок, вівторок, середа,
Четвер, п’ятниця субота, неділя,
Скільки буде днів? –
Запитала тата Ліля.
Що ж їй тато відповів?
Це відомо всім,
Що у тижні днів є … (
сім)
За це завдання ви отримуєте наступний пазл – право на інформацію.
Гра «Танграм»

Ви отримуєте пазл з правом на знання про свої права.
ІV. Підсумок уроку.
–
Молодці! Ви добре виконували завдання, тому і змогли
зробити цей колаж «Права дітей». Колаж – це зібране з різних частин зображення.
Будемо
їх рахувати:
Один
- це право на життя,
Два
- на медичне обслуговування,
Три
- це право на родину,
А
чотири - на відпочинок.
П'ять - це право на навчання,
Шість - на повноцінне харчування,
Сім
- на захист та турботу,
А
вісім – рівність
та свободу,
Дев'ять
– право на
інформації отримання,
Ну а десять – це знання про усі свої права!
Знай, дитино, - це
усьому голова!
Дитя моє, права дитини ти мусиш вивчити сумлінно!
Це так потрібно, так важливо, напевно знати в наші дні:
Коли з тобою справедливо вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи напам’ять, порадь і друзям прочитати.
Хай прочитають тато й мама – права ці всім потрібно знать!
Немає коментарів:
Дописати коментар